Łowcy BlaskuŁowcy Blasku

  • Główna
  • Autospa
    • Powłoki ceramiczne
    • Renowacja lakieru
    • Oklejanie samochodów
    • Regeneracja skóry
    • Auto detailing
  • Bezpłatna wycena
  • Szkolenia
  • Opinie
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
    • Łódź
    • filia Zgierz
  • +48 504 810 216
  • biuro@lowcyblasku.pl
  • Główna
  • autodetailing
  • Auto detailing – co to właściwie jest?
 

Auto detailing – co to właściwie jest?

Auto detailing – co to właściwie jest?

przez Łowcy Blasku / piątek, 26 października 2018 / Opublikowano w: autodetailing
Detailingowe mycie samochodu

Czym jest detailing? Dlaczego tak dużo się o tym mówi w świecie użytkowników aut, łodzi, quadów, motocykli, a nawet samolotów i helikopterów? Chcesz wiedzieć do czego służy glinka, po co woskować samochód…czym jest mycie na dwa wiadra…o co chodzi z tą powłoką ceramiczną…jak zabezpieczyć lakier samochodu…poznaj słownik pojęć ze świata auto detailingu.

Auto detailing to wieloetapowa, metodyczna i świadoma pielęgnacja całego pojazdu lub jego poszczególnych elementów, która ma na celu oczyszczenie, konserwację, renowację i zabezpieczenie. Taką usługę wykonuje się zarówno przy autach używanych, jak i nowych. Auto detailing dba nie tylko o stronę zewnętrzną pojazdu – w równym stopniu skupia się na jego wnętrzu. W efekcie działań dopasowanych ściśle do potrzeb konkretnego samochodu klient otrzymuje samochód w zachwycającym stanie.

Po co zdecydować się na auto detailing? Po to, aby:

– podnieść wartość rynkową pojazdu,
– zwiększyć i przedłużyć żywotność,
– zabezpieczyć poszczególne elementy samochodu,
– posiadać nieskazitelnie piękne auto, motocykl lub inny pojazd.

Auto detailing podzielić można na zewnętrzny i wewnętrzny. Prace prowadzone w środku pojazdu skupiają się przede wszystkim na wyczyszczeniu, zabezpieczeniu oraz konserwacji tapicerki, plastików i innych elementów wyposażenia.

Detailingowe-czyszczenie-wnętrza-samochodu-autodetailingDetailing wnętrza

 

Dziś skoncentrujemy się na zewnętrznym procesie auto detailingu. W tym przypadku działania skupiamy przede wszystkim na lakierze. Prace rozpoczynamy od dokładnego umycia pojazdu tzw. mycia detailingowego, w którego skład wchodzą takie procesy jak  dekontaminacja i deironizacja lakieru, czyli usunięcie zabrudzeń typu smoła, żywica, asfalt i owady.
Jednym z kolejnych etapów jest glinkowanie – to, że nie widzimy zanieczyszczeń, nie oznacza, że ich tam nie ma. Glinka nada gładkości powłoce lakierniczej.
Następnie przechodzimy do jednego z najbardziej spektakularnych procesów auto detailingu, czyli renowacji lakieru. Dzięki korekcie lakieru jesteśmy w stanie przywrócić autu salonowy wygląd. Pozbywamy się większości rys i zmatowień. Naszym celem jest przywrócenie utraconej głębi koloru.

renowacja-lakieru-samochodowego-przed-i-po

 

Po renowacji lakieru idealnie czystą powierzchnię należy jeszcze odtłuścić. Teraz przechodzimy do sedna sprawy, mianowicie do zabezpieczenia lakieru – możemy wybrać wosk, powłokę ceramiczną lub okleić auto folią ochronną.
Nie zapominamy również o pozostałych elementach karoserii, czyli listwach, uszczelkach, chromach i felgach, które można zabezpieczyć woskiem lub powłoką ceramiczną. Taki rodzaj zabezpieczenia ułatwi usunięcie z kół pozostałości pyłu z klocków hamulcowych oraz nalotów drogowych. Chcesz mieć zawsze czarne gumy i felgi pełne blasku ? – to koniecznie przeczytaj https://lowcyblasku.pl/czarne-gumy-i-felgi-pelne-blasku/!

zabezpieczanie-felgZabezpieczenie felg samochodowych

 

A teraz wyjaśnimy kilka trudnych i nie do końca zrozumiałych słów ze świata detailingu.

Mycie detailingowe

Wieloetapowe i dokładne mycie pojazdu. Podczas tego etapu usunięte zostają z powierzchni lakieru wszelkie naloty, owady, smoła, lotna rdza, osad z klocków hamulcowych, żywica i guma. Myciu i czyszczeniu podlega cały pojazd, w tym felgi, ościeża drzwi, komora wlewu paliwa, listwy, końcówki układu wydechowego. Więcej na temat mycia detailingowego możecie przeczytać TUTAJ

Detailingowe-mycie-autaDetailingowe mycie auta

 

Dekontaminacja i deironizacja

Jest bardzo ważnym zabiegiem, polegającym na usunięciu z powierzchni lakieru smoły, asfaltu, osadów metalicznych i przemysłowych (np. pyłu z klocków samochodowych lub lotnej rdzy), różnego rodzaju żywic czy soków z drzew. Niezbędny etap w procesie przygotowania lakieru do dalszych prac.

Glinkowanie

Usuwanie brudu niewidzialnego dla oka – w tym celu używa się specjalnej glinki, za pomocą której możliwe jest wyciągnięcie brudu z porów lakieru oraz usunięcie z jego powierzchni ewentualnego nalotu, pozostałego mimo dokładnego mycia. W ten sposób uzyskiwana jest szklista gładkość lakieru, niezbędna w realizacji kolejnego etapu usługi.

Polerowanie/renowacja/korekta lakieru

Usunięcie z lakieru wżerów po kwaśnym deszczu, owadach, rys, oksydacji czy plam.  „Tak jak doszlifowanie diamentu, tak polerowanie lakieru ma wyłącznie na celu stworzenie brylantowo wysokiego połysku”.  W zależności od stopnia zniszczenia powłoki lakierniczej odpowiednio dobiera się gąbki, pasty oraz maszyny polerskie.

Odtłuszczenie lakieru

Dokładne wymycie past polerskich i przygotowanie powierzchni do nałożenia dedykowanego preparatu.

Detailingowe-czyszczenie-wnętrza-samochodu-autodetailing

 

Woskowanie

Chroni lakier przed czynnikami środowiska zewnętrznego poprzez nałożenie preparatów: wosków, polimerów, żywic i silikonów. Ta czynność poza ochroną wspomaga efekty wizualne polerowania. Tworzy blask, pogłębia i wzbogaca kolor.

realizacje-auto-detailing-woskowanie-samochoduZabezpieczenie auta na zimę woskiem

 

AIO – all in one – produkt typu „wszystko w jednym”.

Clay bar (glinka) – masa podobna do plasteliny, służąca do oczyszczenia lakieru. Usuwa zabrudzenia niewidoczne ,,gołym okiem” – nalot w postaci zanieczyszczeń przemysłowych i środowiskowych. Sprawia, że lakier jest bardzo gładki. Musi być stosowana razem z preparatami nadającymi ,,poślizg” – lubrykantami.

DA – maszyna polerska dual action.

Fluffy – potoczny skrót popularnego ręcznika do osuszania karoserii, pełna nazwa to Fluffy Dryer.

Grit guard – separator brudu, umieszczany na dnie wiadra, ma na celu oddzielenie zanieczyszczeń pływających w wodzie. Zapobiega również ponownemu wzbijaniu się zanieczyszczeń do góry przy płukaniu gąbki lub rękawicy.

Lubrykant – specjalistyczny środek do stosowania z glinką (,,pod glinkę”). Nadaje poślizg glince, wspomaga proces czyszczenia glinki, zapobiega porysowaniu lakieru przez glinkę. Rolę lubrykantu może też pełnić detailer lub woda z szamponem.

Mycie na dwa wiadra – technika mająca na celu utrzymanie gąbki lub rękawicy w czystości. W jednym wiadrze znajduje się roztwór z szamponem, a w drugim czysta woda z umieszczonym na dnie grid guardem (separatorem zanieczyszczeń), w której płuczemy gąbkę lub rękawicę z zebranego z powierzchni lakieru brudu.

Mist & Wipe (M&W) – środki typu: psiknij i wytrzyj, czyli np. quick detailery.

Quik Detailer – służy do poprawy połysku i zabezpiecza lakier. Quik Detailer-y mogą być na bazie wosku carnauba, jak również na bazie polimerów lub innych syntetycznych składników.

NW – niewidzialna wycieraczka – preparat nałożony na szyby, które pod wpływem pędu powietrza same oczyszczają się z wody, łatwiej usunąć z nich śnieg i lód.

PDR – technika bezlakierowego wyciągania wgniotek i uszkodzeń parkingowych.

Sealant – przeważnie produkt syntetyczny (zwany też polimerem), w postaci płynnej lub stałej. Polecany do zabezpieczenia auta.

Swissvax – szwajcarski producent kosmetyków detailingowych – marka premium.
Swissvax Crystal Rock – CR – wosk o zawartości 76% najczystszego brazylijskiego wosku Carnauba. Wosk absolutny.

Wosk twardy -najlepszy wybór to woski twarde, które nakłada się ręcznie. Preparat tworzy na lakierze powłokę ochronną. Najbardziej polecane są w tej chwili woski zawierające wyciąg z Carnauby. To jeden z najtwardszych wosków naturalnych na świecie, stosowany m.in. do konserwacji dzieł sztuki.

Powłoki ceramiczne  – Nie wszystkie powłoki ceramiczne są takie same. Opti Coat trwale wiąże się z lakierem, chroniąc go na zawsze i bez problemu odwarstwiania się od lakieru.  Opti Coat łączy się z lakierem na poziomie molekularnym. Takie chemiczne połączenie uniemożliwia usunięcia powłoki oraz zapobiega jej łuszczeniu. Jedynym sposobem na usunięcie Opti Coat jest mechanicznie spolerowanie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o powłokach ceramicznych, to przeczytaj – https://lowcyblasku.pl/rolex-wsrod-powlok-ceramicznych/

Pancerna ochrona lakieru – to jest możliwe! Używamy najskuteczniejszej na rynku folii klasy PREMIUM – Llumar PPF. Folia perfekcyjnie osłoni lakier przed uderzeniami kamieni, odpryskami, zarysowaniami i otarciami.Najbardziej SPEKTAKULARNYM zjawiskiem jest to, że folie, których używamy mają właściwości SAMOREGENERACJI. Zarysowania, nawet te duże, „zabliźniają” się pod wpływem promieni słonecznych bądź ciepłej wody. Dowiedź się więcej na temat oklejania samochodów foliami ochronnymi – przeczytaj – https://lowcyblasku.pl/pancerna-ochrona/

Pozdrawiamy,
Łowcy Blasku!

 

  • Tweet
Tagged under: autodetailing, cardetailing, deironizacja, dekontaminacja, glinkowanie, korekta lakieru, mycie detailingowe, polerowanie lakieru, renowacja lakieru, zabezpieczenie lakieru

O Łowcy Blasku

Podobne wpisy

Krzysztof Koszek
Auto na błysk
Zabezpieczenie lakieru, ochrona lakieru
Łowcy Blasku – jak to się zaczęło? Dlaczego to nie jest myjnia parowa?
Zabezpieczenie lakieru, ochrona lakieru, autodetailing
Dlaczego auto detailing stał się modny?

1 komentarz do “ Auto detailing – co to właściwie jest?”

  1. SylwesterP napisał:Odpowiedz
    12 sierpnia 2020 at 09:21

    Autodetaling to kurcze gamechanger – nie wyobrażam sobie innego sposobu ogarniania auta teraz. Ale i tak polcam powłokę ceramiczną.

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ostatnie posty

  • Tesla oklejona foliami PPF. Całościowe zabezpieczenie lakieru.

    Tesla Model 3 to elektryczny pojazd n...
  • Indywidualne szkolenie z auto detailingu

    Arek zdecydował się na indywidualne szkole...
  • Detailing wnętrza. Najbrudniejsze auto na świecie

    Starcie dwóch tytanów. Detailing wnętrza kontra...
  • Warsztaty z detailingu

    Warsztaty z detailingu Cars and Pizza pod&...
  • Wyjątkowy Bentley Continental w Zgierzu

    Samochód najwyższych lotów w rękach Łowców...

Archiwum

  • czerwiec 2022
  • maj 2022
  • sierpień 2021
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • czerwiec 2019
  • kwiecień 2019
  • luty 2019
  • styczeń 2019
  • grudzień 2018
  • listopad 2018
  • październik 2018
  • kwiecień 2018

O nas

Łowcy Blasku Studio Detalingu & Auto Spa to wieloetapowa, metodyczna i świadoma pielęgnacja całego pojazdu lub jego poszczególnych elementów. Eksperckie know-how, sprawdzone technologie i przetestowane środki od renomowanych producentów, działania dopasowane ściśle do potrzeb konkretnego samochodu i efekty, które przerastają oczekiwania właścicieli.

Nasza oferta

  • Autospa
  • Powłoki ceramiczne
  • Renowacja lakieru
  • Oklejanie samochodów
  • Regeneracja skóry
  • Auto detailing

Nasze atuty

  • Usługa door to door – przyjeżdżamy po auto i odstawiamy je tam, gdzie wskażesz.
  • Bezpłatna ocena stanu pojazdu – nie płacisz za oględziny, plan i wycenę działań.
  • Brak ukrytych kosztów – cena lub jej zakres są ustalone na wstępie.
  • Wewnętrzna kontrola jakości – oddajemy auto w nieskazitelnym stanie.
  • Bonusy dla stałych klientów – pielęgnacja karoserii lub detailing wnętrza gratis.

Kontakt

Ciesz się perfekcyjnie czystym autem każdego dnia. Zadzwoń, napisz lub odwiedź studio Łowców Blasku w Łodzi i Zgierzu.

Skontaktuj się z nami:

Kontakt Łódź

Kontakt Zgierz

Obsługujemy również:

Bełchatów Kutno Łask Łęczyca Łowicz Pabianice Piotrków Trybunalski Radomsko Rzgów Sieradz Skierniewice Tomaszów Mazowiecki Zduńska Wola Zgierz
Łowcy Blasku

Copyright © 2018 – lowcyblasku.pl – realizacja: echomarketing.pl | Polityka prywatności

DO GÓRY

    Otrzymaj bezpłatną wycenę

    5 stars

    Moje oczekiwania zostały w pełni spełnione i fajnie że właściciel oraz inni podeszli do mojego auta tak jak należy pomimo tego, że nie kosztuje miliona złotych. Na pewno wrócę na dalsze zabiegi. Z czystym sumieniem polecam!

    Pozdrawiam Artur Bagiński