Jeśli zastanawiacie się, czy warto stosować powłoki ceramiczne? Nasza odpowiedź brzmi: Zdecydowanie, tak!
W dobie dzisiejszych, miękkich lakierów z bazą wodną zabezpieczenie lakieru jest koniecznością. Wielu klientom trudno jest sobie wyobrazić, jak łatwo porysować lakier i jak szybko podlega on degradacji bez odpowiedniego zabezpieczenia.
Nowe przepisy UE
Zgodnie z nowymi przepisami ochrony środowiska UE, lakiery samochodowe musiały zmienić swój skład. Obecnie jest zakaz używania toulenu czy ołowiu (odpowiadały m.in. za twardość). Zamiast tych toksycznych związków używa się wody. W związku z tym powłoka lakiernicza o wiele szybciej ulega zniszczeniu. Rozwiązaniem tego problemu jest polerowanie lakieru. Natomiast, przy obecnej grubości lakieru, która również zmalała za sprawą nowych przepisów, taką renowację powłoki lakierniczej można wykonać na samochodzie dwa, maksymalnie trzy razy.
Ceramiczna ochrona lakieru
Pierwszą próbą zabezpieczenia lakieru stały się powłoki kwarcowe. Okazało się jednak, że ich wytrzymałość nieznacznie przewyższała działanie twardego wosku klasy premium. Rewolucją na rynku detailingowym okazały się powłoki ceramiczne. W przeciwieństwie do wosku powłoki te zostały stworzone w oparciu o nanotechnologię.
Wysokiej jakości powłoki ceramiczne: zwiększają twardość lakieru, poprawiają wygląd, nadają szklistość i hydrofobowość, a także pogłębiają kolor. Świetnie chronią też przed czynnikami środowiskowymi czy promieniami UV.
Łowcy blasku rekomendują zastosowanie powłok ceramicznych Opti Coat, które izolują lakier od brudu i wody, co jest nie tylko kwestią estetyki, ale co najważniejsze – jego ochrony przed kwaśnymi deszczami, promieniami UV, solą drogową. Dzięki swoim właściwościom hydrofobowym powłoka chroni przed zabrudzeniami błotem i znacznie ułatwia mycie samochodu, które w większości może ograniczyć się do spłukiwania karoserii wodą.
Opti Coat jest całkowicie odporne na substancje o kwasowym odczynie, np. ptasie odchody, w przeciwieństwie do fabrycznej warstwy lakieru, która może przez takie substancje zostać po prostu zniszczona. Opti Coat nie zmatowieje i nie rozpuści się przy kontakcie z ptasimi odchodami, a pozostanie nadal czysty i lśniący.
Powłoki ceramiczne Opti Coat zawierają węglik krzemu (SiC), który – ze względu na swoją ekstremalną twardość – jest określany mianem sztucznego diamentu. Dzięki temu są odporne na zarysowania i agresywne substancje pochodzące ze środowiska, a przy tym są całkowicie transparentne i niesamowicie się błyszczą!
Powłoki ceramiczne Opti Coat – 5 argumentów na TAK!
-
TWARDOŚĆ
Zapobiegają powstawaniu mikrorys i zadrapań
-
ODPORNOŚĆ
Są odporne na działanie agresywnej chemii, kwasów i alkoholi
-
HYDROFOBOWOŚĆ
Odpychają wodę, minimalizując zabrudzenia po deszczu i błocie
-
SAMOCZYSZCZENIE
Kurz spływa wraz z deszczem, a mycie auta zwykle ogranicza się do spłukania wodą
-
DIAMENTOWY BLASK
Zapewniają lustrzany blask lakieru, podbijając jego głębię
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat powłok Opti Coat? Informacje możesz znaleźć TUTAJ i TUTAJ.
Powłoką ceramiczną można zabezpieczyć nie tylko lakier. Istnieją dedykowane powłoki m.in. do felg, szyb i reflektorów.
Aplikacja powłok ceramicznych
Wiele osób myśli, że powłokę ceramiczną nakłada się tak jak wosk. Nic bardziej mylnego. Aplikacja powłoki wymaga ściśle określonych warunków (odpowiednia temperatura, wilgotność powietrza, oświetlenie). Przede wszystkim przed aplikacją powłoki ceramicznej lakier musi być w stanie idealnym. Co to oznacza? W przypadku samochodów używanych, ale również przy wielu nowych autach, w pierwszej kolejności należy zadbać o stan lakieru. Auta kilkuletnie bardzo często będą wymagały już całego procesu renowacji lakieru. Nawet te nowe, prosto z salonu wymagają pomocy detailera w zakresie odświeżenia lakieru i pozbycia się drobnych rysek, które znajdują się już na lakierze. Taki zabieg jest w 100% bezpieczny dla lakieru i nie wpływa na jego żywotność. Natomiast, gdy pozostawimy mikro rysy na lakierze i położymy powłokę, to zadziała mechanizm szkła powiększającego. Skutek będzie taki, że małe ryski zmieniają się w rysy, gdyż powłoka ceramiczna podbija wygląd lakieru.
Auto przed polerowaniem musi przejść szereg zabiegów takich jak mycie detailingowe z procesem deironizacji i dekontaminacji lakieru, bezpieczne osuszanie. Następnie można przejść do korekty lakieru. Po skończonym polerowaniu, a przed aplikacją powłoki ceramicznej auto musi zostać odtłuszczone. Jest to bardzo ważny proces i trzeba go przeprowadzić z najwyższą starannością.
Więcej o myciu detailingowym możecie przeczytać TUTAJ.
Na sam proces aplikacji składa się również odpowiedni dobór rodzaju aplikatora, ilości powłoki oraz obszar, na którym pracujemy. Na koniec powłoka musi odstać w ustalonych warunkach wymaganą ilość czasu i powinna być wygrzana promiennikiem podczerwieni, dzięki czemu powłoka szybciej wiąże się z lakierem.
Pozdrawiamy z blaskiem,
Łowcy Blasku