Mycie auta, banalnie prosta sprawa – powiecie. Czy zdarzyło Wam się kiedyś, że po umyciu samochodu zostały plamy po twardej wodzie albo koliste rysy? Chcesz wiedzieć jak wygląda mycie detailingowe krok po kroku?
Wieloetapowe mycie detailingowe to przede wszystkim bezpieczny dla lakieru proces dokładnego i gruntownego oczyszczania nawet najtrudniej dostępnych zakamarków oraz pielęgnacja powierzchni pojazdu.
Przed przystąpieniem do mycia samochodu, musimy poznać odpowiedź na pytanie: czy auto ma na sobie jakiś rodzaj zabezpieczenia np. powłokę ceramiczną, folię ochronną? Gdy już to wiemy, możemy śmiało przejść do działania.
Czyszczenie opon i felg
Teraz przyszła pora na koła! – czyli wieloetapowe czyszczenie opon i felg. Na ten proces składają się takie działania jak: dokładne mycie i deironizacja felg, czyszczenie opon oraz mycie nadkoli.
Na początek trzeba bardzo dokładnie oczyścić felgi, opony, nadkola i okolice. Pamiętajcie – zawsze pracujemy na zimnych kołach w zacienionym miejscu. Na rynku jest wiele środków chemicznych przeznaczonych do czyszczenia i pielęgnacji kół. Ważne jest, aby dobrać odpowiedni kosmetyk. Chodzi o to, aby preparat nie zniszczył struktury felg.
Jeśli chcemy w bezpieczny i dokładny sposób doczyścić powierzchnię, należy używać dedykowanych szczotek, które są odpowiednio dostosowane do tych zadań. Do felg i nadkoli wykorzystuje się delikatne przyrządy, by nie doszło do porysowania powierzchni. Opony można czyścić nieco twardszą szczotką. Detale czyścimy przy użyciu niewielkiego pędzelka. Więcej o felgach możecie dowiedzieć się z artykułu https://lowcyblasku.pl/czarne-gumy-i-felgi-pelne-blasku/
Mycie detailingowe składa się z kilku etapów.
Gdy koła i felgi mamy już zrobione, przechodzimy do mycia wstępnego (pre wash).
Ten etap należy wykonywać w zacienionym miejscu na zimnym samochodzie. Znacznie zmniejszy to ryzyko niepożądanego zasychania piany/szamponu na lakierze.
Na cały samochód nanosimy aktywną pianę. Podczas tego etapu usuwamy z lakieru luźne zabrudzenia, które mogłyby spowodować powstanie nowych uszkodzeń na powierzchni lakierniczej. Gdy piana zaczyna spływać, zaczynamy ją spłukiwać. Ważne! Zaczynamy od dolnych partii samochodu i przesuwamy się w górę. Dlaczego tak, a nie inaczej? Piana potraktowana bezpośrednio wysokim ciśnieniem domywa lepiej, więc jeśli zaczniemy robić to od góry, to woda zmyje pianę z dolnej części auta.
Jakiej aktywnej piany użyć?
Wybór jest przeogromny: od pian o neutralnym PH do pian mocno zasadowych. W zależności od tego, czy samochód ma jakiś rodzaj zabezpieczenia, decydujemy, którą pianę wybrać.
Teraz w ruch idzie APC! Istotną kwestią jest odpowiednie rozrobienie produktu. Postępuj zgodnie z wytycznymi producenta. Za pomocą pędzelka o miękkim włosiu czyścimy trudno dostępne miejsca: emblematy, uszczelki wokół okien, wlew paliwa i inne zakamarki.
Mycie na dwa wiadra
Następny etap to mycie właściwe, czyli mycie na dwa wiadra. Polega na usunięciu z lakieru najbardziej przyswojonego brudu za pomocą rękawicy namoczonej w roztworze wody z szamponem.
Dlaczego “dwa wiadra”?
Do jednego nalewamy czystej wody, do drugiego wody z szamponem (szampony również mają różne PH). Bardzo ważne są grit guardy, czyli separatory brudu. Wkładamy po jednym do każdego wiadra. Niezbędna jest też odpowiednio dobrana rękawica. Tutaj liczy się jakość. Najlepiej zaopatrzyć się w rękawicę dobrej jakości. Dlaczego? Ponieważ jest bezpieczna dla lakieru i odpowiednio używana nie spowoduje rys na lakierze.
Mycie właściwe
Dekontaminacja i deironizacja
Następnym bardzo ważnym zabiegiem, jest dekontaminacja i deironizacja. Polega na usunięciu z powierzchni lakieru smoły, asfaltu, osadów metalicznych i przemysłowych (np. pyłu z klocków samochodowych lub lotnej rdzy), różnego rodzaju żywic czy soków z drzew. Jest to niezbędny etap w procesie przygotowania lakieru do dalszych prac.
Glinkowanie
Podsumowując, na mycie detailingowe składa się m.in.:
-
dokładne mycie i deironizacja felg,
-
mycie wstępne (pre wash),
-
pędzelkowanie zakamarków i emblematów,
-
spłukiwanie,
-
mycie właściwe metodą na dwa wiadra,
-
dekontaminacja i deironizacja lakieru, czyli usunięcie zabrudzeń typu smoła, żywica, asfalt i owady,
-
glinkowanie,
-
osuszanie,
-
mycie szyb,
-
nałożenie dressingu na opony.
Jak zaczynaliśmy swoją przygodę z auto detailingiem, nawet mycie nie wydawało się proste😱… „ Jak to?! Mycie?” ktoś zapyta. Tak. Dokładnie😀! Jest tyle rodzajów chemii, kosmetyków, stężeń produktów…Głowa czasami od tego pękała🤯.
Ale zawsze w słusznej sprawie💪. Maksymalne dbanie o lakier i poszczególne elementy samochodu🚗 przedłuża efekt WOW😎 jaki towarzyszy właścicielowi pojazdu podczas użytkowania.
Po kilku latach zawodowej pracy, tysiącach umytych samochodów nie czujemy się już jak John Rambo w misji, której powodzenie jest nie do końca znane🧨… Nie mniej jednak jedno jest pewne! 🎯 Dalej kochamy❤️ to, co robimy i jaramy się tym jak małe dzieci🙋♂️
Łowcy Blasku